lørdag 28. mai 2011

Hvordan ikke lage mat

Hei sveis. Hele livet mitt har gjennombått drastiske endringer siden høsten 2008, og hvis du lurer på hva alle de drastiske omveltningene er får du lese den andre bloggen min. Her deler jeg oppskrifter.

Jeg har nylig flyttet inn i min bestemors tidligere leilighet og med det følger en hel del rydding og sortering. Mesteparten av alt vi gjennomgikk var søppel, men her og der glimtet det til i gamle kriker og kroker, i cottage cheese bokser og skoesker, noen små perler av noen funn. Dette gjaldt jo også blandt oppskriftene, som et eget mikrokosmos til den store leiligheten.

Da jeg og min mor leste denne oppskriften jeg har valgt å dele med dere knakk vi begge sammen i latter. For i min mormors håndskrift var denne vordende katastrofen nedtegnet:

Før vi begynner vi jeg med dette slette en hver tvil om hvorvidt jeg anbefaler denne oppskriften eller ikke. JEG GJØR IKKE DET. DETTE KOMMER TIL Å SMAKE VONDT. DU KOMMER TIL Å SLØSE PENGENE DINE PÅ TØV. Jeg bare syns det var en morsom oppskrift, og vil ikke at den skal glemmes. Jeg skriver den ned slik det stod på arket.

Gryte (Klara) *
(8 personer)
2 grillkyllinger
1 glass Tako saus
1 glass sølvløk
1 stor boks (eller 2 små) shampignon (hele)
1 beger matfløte
käsjanøtter **

Kutt grillyllingene i biter og ha i en stor gryte. Tilsett glassene med tako saus og sølvløk*** og shampignonboksene. Kok dette en god stund. Tilsett så begeret med matfløte og käsjanøttene.

Sånn. Det var det. Hvis du føler for det, kjære leser, er det bare å lage. Det er nok neppe giftig. Men JEG anbefaler den ikke.


*Min bestemor heter ikke Klara, det heter damen hun fikk oppskriften av.
**mest sannsynlig cashewnøtter
***min mor og jeg tolket det dithen at det menes med lake.

Ingen kommentarer: